Weight loss journey – Een nieuwe rustige start!


bron
Een nieuw begin, sommige van jullie weten het al dat ik al tijden aan het rommelen ben met diëten, gezond eten, sporten en dan val ik weer in een gat van 10 meter. Dit werkt dus niet, als ik een kilo of vijf kwijt ben blijf ik hangen, ik kom dan niet meer aan dat scheelt wel iets, maar ik val ook niet af! Er moet iets blijvende veranderen en daar ga ik mee beginnen, stapje voor stapje en dat zal niet makkelijk zijn in mijn geval. Lees snel verder hoe ik dit wil gaan proberen!

Koolhydraat arm leven. Ik ben via via op het koolhydraat arm eten/leven gestuit en nu is het niet mijn bedoeling om alles gelijk weer uit mijn patroon te bannen, maar te minderen. Ik ben dol op spaghetti, macaroni, rijst maar ook aardappelen vind ik op zijn tijd lekker. Brood ook zoiets wat ik eigenlijk dagelijks eet, maar al dat op een dag is best veel en zwaar. Daarnaast drink ik ook veel cola weer, energie drankjes, komt er teveel tussendoor naar binnen dus het moet anders.

Ik merk het wel aan mezelf, ik ben erg moe rond de middag, ben inspiratieloos wat ik op tafel moet zetten en grijp heel snel naar de makkelijkste (ongezonde) weg.

Het kan en mag niet zo zijn dat ik de rest van mijn leven blijf schommelen en dat ik mijn dromen en doelen niet kan behalen omdat ik niet gezond leef. Nu zal ik niet gaan doel stellen dat ik een echte fitgirl ga  worden, want dat zit er (denk ik) niet in. Maar stap voor stap elke week of elke twee weken (ligt eraan hoe het gaat) wil ik dingen in mijn patronen gaan aanpassen. En zoals ik al zei ik wil niet alle koolhydraten spastisch uit mijn voeding gaan gooien, maar met mate (het code woord voor vele dingen)

Als eerste stap wil ik gaan minderen/stoppen met het drinken van frisdrank en de energiedrankjes. Stoppen zal (op dit moment) niet gaan, omdat ik het soms gewoon nodig heb voel ik, zeker als ik aan het werk ben waarbij ik behoorlijk actief ben heb ik dit shot cola even nodig. Dus ga ik voor het volgende doel

Week 1 doelen
– Op werkdagen (dit zijn er nu 2 of hooguit 3), alleen tijdens het werk èèn flesje cola (wat ik nu ook doe) en verder de dag water en rond 20:00u een kopje groene thee (met een zoetje) En op zaterdag en zondag max èèn blikje energie drink.
– Vervanging van èèn maaltijd koolhydraat arm, dus als ik bijvoorbeeld werk eet ik tussen de middag 2 boterhammen met kaas en eet ik s`morgens brinta, dit zou dus betekenen dat ik in de avond geen koolhydraten wil eten, of als ik in de avond iets van pasta, aardappel of rijst op het menu heb ontbijt of lunch ik zonder koolhydraten etc.

Ik ben op pinterest en google etc al lekker aan het speuren naar recepten voor koolhydraat arme opties.
Het betekend wel dat ik heel gericht mijn maaltijden moet gaan plannen en mezelf daar ook aan moet gaan houden, rekening houden met werken, vrije dagen, dagjes weg etc. Dit zal een hele uitdaging gaan worden, ook aangezien Mathieu niet met mij mee zal doen en ik dus eigenlijk voor twee zal nadenken haha.

Ik ben heel benieuwd hoe het me ze zal vergaan en of ik het of ik het ga merken. Ik slik hiernaast ook bepaalde vitamine`s.

Ik zal elke woensdag een weegmoment inplannen en daarna zal ik mijn gedachtes en ervaringen hier met je delen en nieuwe doelen opstellen, dus een update kun je op woensdag rond het middaguur verwachten net als deze start.

Je kan me ook volgen op instagram/twitter waar ik je tussendoor in een story op de hoogte zal stellen hoe het gaat en als je me volgt op bloglovin ben je op de hoogte van een nieuwe blogpost, dus wees welkom!

Heb je nog tips kwa ontbijt, lunch, diner wat koolhydraat arm gericht is, schrijf je zelf hierover of weet je handige sites, laat het dan zeker in een comment hier achter.

Nog even een disclaimer, ik ga dus niet volledig koolhydraat arm en van de 1 op de andere dag hardcore, maar ik moet het voor mezelf als lifestyle gaan aannemen en ik heb in het verleden gezien dat het niet werkt (voor mij) om het in 1 keer te doen, vandaar de kleine stapjes en de misschien wat onlogische keuzes haha, maar ik hoop dat er mensen zijn die handvaten kunnen aangeven waar ik elke keer een stap dichterbij kom bij mijn doelen.

Tot de volgende update…

Heb jij ervaring met koolhydraat arm eten?

2 thoughts on “Weight loss journey – Een nieuwe rustige start!

  1. Hey Patrick als ik het kan, kan jij het ook
    Ik wil je even een paar tips mee geven.
    Zorg dat je meer eiwitten binnen krijg.
    Dus kip, kipfilet, kalkoenfile, kwark.
    Ik zelf eet tussendoor veel kwark met noten/ of fruit.
    Je kan in my finess pal( gratis app) bij houden wat je eet en of je dan aan de juiste vwrhoudingen vet, eiwitten en koolhydraten zit.
    Het is even wat werk, maar ik heb er veel van geleerd.
    Eigenlijk mag je 6 keer per dag eten.
    Je heb je ochtend, middag en avond eten, maar ook de tussendoortjes zijn belangrijk.
    Voor het mooie zou je ook een sport horloge moeten hebben. Die kan dan ook zien wat je verbrand op een dag op het werk
    Als je nog meer wil weten hoor ik het wel. Succes en je kan het

    1. Ja dat van die kipfilet had ik idd gelezen dat moet geen probleem zijn ik hou van kip haha alleen kwark of yoghurt is een dingetje ik gruwel echt van zuur eten helaas.. dus daar zou ik wel even voor moeten googlen voor een fijn ontbijt want ei of kip als ontbij moet ik niet aan denken. Ik ga de app ook even downloaden thanks

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *